Friday, January 28, 2011

shlomo maman

הנני תלמידו מקורבו של הרה"ח המשפיע הדגול והמקובל, הרב מנחם זאב הלוי גרינגלאס
זכיתי להיות מקורב אליו בחבלי עבותות אהבה ונהגתי להתכתב עימו המון גם לאחר עוזבי את מונטריאול ואך לאחר נישואי עב"ג, והייתי מעוניין לשתף אתכם עכ"פ במכתבים שיש בהם הוראות בעבודה או בענייני חיזוק ואמונה וכדו'
כמו-כן אני מעוניין לקחת על עצמי בל"נ מסכת משניות "יומא" ו"פסחים" על מנת לסיימם במשך הי"ב חודש לע"נ.
הרב זצ"ל לא היה אוהב גינוני כבוד ומתחרק מתוארים ופעם כתב לי בזה הלשון: "עוד הפעם בל תכתוב לי טיטול'ן כאלה כי זהו 'חוזק' ולצון ובזיון, והנני מתבייש להראות את מכתבך למי שהו".
אהבתו וחיבתו המיוחדת לתלמידים הייתה לשם דבר והיה דואג להם כפשוטו בגשמיות ללבושים ראויים ומנעלים וכדו' וברוחניות היה עוקב אחר כל הנהגה ואם היה צורך להעיר היה עושה זאת בחן מיוחד באופן נחרץ מחד אך באופן המתקבל מאידך ולא היה אפשר שלא לשמוע ולקבל הדברים עד לפועל ממש. זכיתי מס' פעמים לספר שערות ראשו והי'ה מקפיד להניך ידיו על פיאות ראשו שחלילה לא תיגלוש המכונה בטעות... כמדומה לי שפעם החזיר לי תגמול על כך - שניגן לי בכינור

No comments:

Post a Comment